Narzeczeni zgłaszają się do kancelarii parafialnej nie później niż trzy miesiące przed planowaną datą ślubu (termin ślubu mogą zarezerwować wcześniej).
Jeżeli narzeczeni zawierają ślub tzw. konkordatowy (tzn. tylko w kościele, ale ze skutkami prawa cywilnego) zobowiązani są zgłosić się do USC i dostarczyć dokument zezwalający na pobłogosławienie małżeństwa ze skutkami cywilnymi (w USC wymagane są dowody osobiste oraz skrócone odpisy aktu urodzenia obojga narzeczonych). Zaświadczenie to ważne jest 3 miesiące.
Wymagane dokumenty:
– świadectwo chrztu św. wystawione maksymalnie 6 miesięcy przed planowanym ślubem, z adnotacją o stanie wolnym i o przyjęciu sakramentu bierzmowania
– dowód osobisty
– zaświadczenie o ukończeniu nauk przedmałżeńskich i spotkań w Poradni Rodzinnej
– zaświadczenie z USC , lub akt ślubu, jeśli wcześniej zawarto ślub cywilny
– dane Świadków Ślubu (wiek, wyznanie, dokładny adres zamieszkania)